luni, 9 octombrie 2017

Muzica si studentia

sursa foto: a-visa-pe-bucatele.blogspot.ro

    Viata de camin este o experienta intensa, atat datorita colegilor de camera cat si intamplarilor pe care le traiesti. Sa stai in camera cu inca 3 persoane necunoscute, poate fi uneori o provocare menita sa te scoata intr-adevar din zona ta de confort. Deobicei certurile apar datorita curateniei, si este cu adevarat trist sa vezi cum unele prietenii se destrama tocmai din astfel de motive. Alte ori mai apar conflicte datorita faptilui ca unii colegi au chef sa socializeze mai mult, in timp ce altii vor sa invete ori sa doarma. Insa la fel de bine se creaza si relatii de prietenie, menite sa invinga forta timpului. Cum apar aceste prietenii ?! Ele se nasc pur si simplu dintr-o comunicare autentica, sincera, caci cel mai adesea notiunea de intimitate se cam pierde la camin. Locuind o buna bucata de vreme cu anumite persoane, ajungi sa le cunosti obiceiurile, starile, trairile, fara ca ele sa ti le comunice in mod direct. Astfel se nasc legaturi puternice care ii ofera studentiei un farmec aparte. Desigur, aceste lucruri se intampla doar daca tu si persoana de langa tine sunteti deschisi sa relationati in adevaratul sens al cuvantului.
      Camera de camin reprezinta pentru mine o a doua casa, de aceea atunci cand sunt in Bucuresti, deseori folosesc expresia „acasa” pentru micul meu coltisor din Regie. Cum se traieste in acest „acasa” ? Destul de ok, daca esti dispus sa ajungi la un consesns in ceea ce priveste traiul cu colegii. Pentru ca mereu am stat cu fete mai mari decat mine, in ani terminali, am tot schimbat colege, asa ca am avut ocazia sa dau de diverse caractere. Cu unele fete m-am inteles super bine, astfel incat si astazi avem o prietenie temeinica, cu altele insa totul a fost trecator, odata plecate din camin, comunicarea dintre noi a luat sfarsit.
       In acest mediu am descoperit efectele muzici, am vazut ca aceasta poate fi atat un dorg, dar nu cu efecte fatale, cat si o oaza de liniste. Viata de camin se poate impletii in moduri ciudate cu muzica. Imi amintesc ca in anul 2 de facultate, a fost o perioada in care am trecut prin cateva momente dureroase din punct de vedere emotional. Stiu ca intr-o seara pana sa ajung in camera reusisem sa imi schimb cat de cat starea de spirit. Insa una dintre colege asculta numai balade triste in spaniola. Nu intelegeam mare lucru din versuri, dar simteam cum sentimentele de mahnire ma cuprind din nou. Atunci am inteles ca nu ar trebui sa asculti melodi triste atunci cand suferi, fiindca acestea iti vor amplifica emotia simtita. Dupa ce am indurat jumatate de ora toate acele versuri, in final am cedat si am rugat-o sa schimbe muzica, sa puna ceva mai ritmat. Desigur ca atmosfera din camera s-a schimbat instant cand notele vesele au inceput sa zburde prin camera.
     Uneori e destul de multa galagie, fiindca tinerilor le place sa vorbeasca destul de mult, iar daca mai sunt si entuziasmati de ceea ce iti povestesc vei constata ca tonul vocii lor urca destul de mult. Astfel incepi sa cauti metode pentru a te izola de zgomot asa incat sa poti invata linistit. Si ce metoda ar putea fi mai ieftina si eficenta decat sa asculti muzica in casti ?! Versuri care simti ca te stimuleaza, ritmuri ce te rup de spatiul si timpul in care te aflii, energie pozita care incepe sa iti curga prin vene, toate acestea sunt menite sa iti arate magia muzicii.
     Insa puterea muzicii o simti cu adevarat atunci cand vine vorba de petreceri. Si pentru ca in caminele din Regie sunt multi baieti, pasionati de tehnologie, acestia acorda o atentie deosebita calitatii sunetului. Pentru o petrecere reusita, pe langa alcool si multe glume, muzica este un element esential. Chiar daca locul unde se tin party-urile sunt niste camere banale de camin, aceste prind viata si se transforma in adevarate puncte de distractie. Ooo, si daca e rost de party, inseamna ca vine lumea, asa ca nu este suficient ca doar tu sa fii aranjat, trebuie ca si sistemul tau audio sa fie unul elegant, cu un design deosebit, ca doar te vede toata lumea, si... trebuie sa te lauzi cu sculele tale, pentru ca... „ ori suntem golani, ori nu mai suntem”. Uni dintre cei priceputi in ale sunetului si cu o oarece experienta in domeniu, preferea produsele de la Edifier, intrucat acestia pun accentul pe calitate.
    Ma amuza cand merg la cate o astfel de petrecere, si pana sa se incinge admosfera, baietii incep sa vorbaeasca despre boxele pe care le au, puterea acestora si tot felul de alte caracteristici esentiale in opinia lor. In asfel de momente am inteles ca redarea sunetului este o adevarata arta, pe care numai adevaratii pasionati o pot intelege. In schimb noi ceilalti, plebea in ale muzicii, ne bucuram de ritmurile antrenante, unduindu-ne soldurile in moduri senzuale.
    Chiar daca sunt sunt gandaci, am parte de colegi fumatori ori care ma trezesc noapte pentru ca le este prea greu sa isi caute cheile prin ghiozdan, pot spune ca imi place viata de camin. Imi place pentru noile orizonturi pe care mi le deschide, imi place pentru ca reuneste zeci de suflete si idei, pentru ca ma ajuta sa descopar importanta comunicarii, a hotararii, a muzicii , a activitatilor desfasurate in comun, dar mai ales imi place pentru ca ma ajuta sa ma descopar pe mine, sa imi vad reactiile in cele mai tensionate situatii, ma ajuta sa fiu o varianta mai buna a mea.


 Acest articol participa la competitia SuperBlog.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu